چگونه مشتریان هدف خود را بهتر بشناسیم ؟ 0 دیدگاه

customers

یکی از راه هایی که کسب و کار  ها میتوانند به موفقیت برسند داشتن شناختی دقیق نسبت به مشتریان خود است ،درصورتی که شناخت کافی و درستی از مشتریان خود نداشته باشیم نتیجه آن کاهش محبوبیت و ارائه خدماتی ناکارمد به آن هاست در این مقاله نکاتی برای شناخت بهتر مشتریان بازگو میکنیم.

 

یکی از اصول تجارت «شناخت مشتری» است؛ اما اغلب صاحبان کسب‌وکارها و مدیران برندها از این اصل پیروی نمی‌کننددرواقع قرار است این مشتریان را در دنیا و محیطی «واقعی» زیر نظر بگیرید. در این صورت می‌توانید اطلاعات دقیق و باارزشی در مورد آن‌ها کسب کنید.

گروه پویا 

داشتن یک گروه بسیار برای بازخورد گرفتن از مشتریان میتواند به پیدا کردن شناخت بهتری نسبت به مشتریان کمک بسیاری کند اما به خاطر داشته باشید لزوما داشتن یک گروه صرفا برای شناخت مشتری کافی نیست و باید سعی کنید علاوه بر این مورد به محیطی که مشتریان هدف زندگی میکنند نزدیک شوید.

شبکه های اجتماعی

اگر در شبکه های اجتماعی همچون توییتر و فیس‌بوک فعالیت دارید سعی کنید محتوایی را ارسال کنید که با مشتریان هدف خود سازگاری بیشتری داشته باشد و هدفتان را بیشتر این افراد قرار دهید.

بودجه

اگر می‌دانید مشتری هدفتان در هفته چقدر هزینه صرف می‌کند، تلاش کنید یک‌بار هم یک هفته همانند آن‌ها با این مقدار پول زندگی کنید.

اول تا آخر

اگر یک سرویس خاصی را عرضه می‌کنید یک‌بار فرآیند ثبت‌نام را از ابتدا تا انتها طی کنید تا با بررسی کردن این روند راحت بودن این پروسه برایتان اثبات شود و مشتریان را سردرگم نکند.

وب ایران به شما پیشنهاد می کند مقاله روش هایی برای افزایش رضایت مندی مشتریان را نیز مطالعه نمایید.

منبع : بروزرسانی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.