هشتگ ها چگونه کار می کنند؟ 0 دیدگاه

Mobile Hashtag Horizontal Concept

این روزها شبکه های اجتماعی توییتر ,فیس‌بوک و اینستاگرام از محبوبیت بسیار زیادی در دنیا برخوردارند. راحتی استفاده از این شبکه های اجتماعی آنها را به قدرتمندترین ابزار اشتراک گذاری تبدیل کرده‌ است.

در این مقاله از وب ایران می‌خواهیم نحوه استفاده صحیح از «#» هشتگ یا برچسب را توضیح دهیم و بگوییم که اصلا «هشتگ» چیست و چه کاربردهایی دارد؟
هشتگ( (#) Hashta) اولین بار برای نام گذاری گروه ها و موضوعات در چت IRC بکار گرفته شد. با قرار دادن کاراکتر #  بلافاصله قبل از کلمه ای خاص امکان جستجوی آن عبارت برای کاربران فراهم می شد و استفاده از آن را برای اولین بار  توییتر وارد شبکه های اجتماعی کرد.
قوانین استفاده از هشتگ:
علامت هشتگ باید به کلمه مربوطه چسبیده باشد و بین آنها هیچ فاصله‌ای وجودنداشته باشد. مثلا # دفترشما اشتباه است و صحیح آن #دفترشما می‌باشد. تا زمانی که از فاصله استفاده نشده باشد، هشتگ درج شده در اول آن کلمه کل آن کلمه را برچسب می‌کند.
مثلا #دفترکارمجازی یک برچسب محسوب می‌شود چون بین دفترکارمجازی فاصله قرار داده نشده است. به دلیل محدویت عامل فاصله گاهی مجبور هستیم با استفاده از علامت _ دو کلمه را به هم بچسبانیم تا برچسب مورد نظر را بسازیم. مثلا: #تلفن­­_گویا_ابری
چگونه هشتگ مورد علاقه خود را جستجو کنیم:
در قسمت جستجوی شبکه های اجتماعی برچسب دلخواه خود را ( به عنوان مثال #دفترشما) را تایپ کنید و Enter را بزنید سپس آنچه در پایین صفحه می‌بینید پست هایی می باشد که کاربران مختلف با این هشتگ پست کرده اند.
تفاوت بین # و@
زمانی که شما بلافاصله قبل از نام یکی از کاربران علامت @ را قرار می دهید با این عمل نام کاربر برچسب خواهد شد و از طریق نوتیفیکیشن ها مطلع پیام شما خواهد شد.
چگونه میتوان از هشتگ در اینستاگرام استفاده کرد؟
شبکه اجتماعی اینستاگرام از کاراکتر #پشتیبانی می کند. در اینستاگرام شما می توانید تا ۳۰ هشتگ برای یک عکس و یا ویدیو استفاده نمایید. حتی بعد از پست یک عکس و ویدیو می توانید هشتگ ها را در قسمت کامنت عکس قرار دهید.هشتگ ها  فقط برای عکس هایی که خودتان پست نموده اید قابل اضافه شدن می باشد.
هشتگ ها در اینستاگرام دنبال کنندگان شما را افزایش می دهند بخصوص اگر آنها بدرستی انتخاب شده باشند. البته به این نکته توجه داشته باشید اگر شما کاربر پرایویت(خصوصی) در اینستاگرام هستید هشتگ های شما نمایش داده نخواهد شد.

در بخش بعدی  به نکاتی اشاره می کنیم تا با توجه به آنها محبوبیت هشتگ هایتان افزایش یابد.

 استراتژی هشتگ داشته باشید.

در پست هایتان از هر کلمه ای استفاده نکنید. افرادی که به صفحه شما بیایند و ببینید که پراکندگی بسار زیاد است، ممکن است به فالو کردن شما رغبت پیدا نکنند. توجه به این نکته  شاید باعث شود در انتخاب عکس‌هایتان هم  به طور ناخودآگاه، همگونی بیشتری به وجود بیاید. می توان هشتگ ها را به سه گروه تقسیم بندی کرد: ۱٫ هشتگ برند ۲٫ هشتگ کمپین (ممکن است در دوره زمانی کوتاهی به علت مسابقه و یا رویداد خاصی استفاده از هشتگی  باب شود)  ۳٫ هشتگ توضیح: این هشتگ‌ها به توضیح بیشتر عکس و جستجوی ساده‌تر آن در محیط اینستاگرام کمک می‌کنند.

قبل از انتخاب هشتگ‌ها، آنها را در اینستاگرام جستجو کنید.

همیشه جستجو کنید که قبلاً چه کسانی از این هشتگ‌ها استفاده کرده‌اند. همینطور ببینید که چه تعداد عکس با هشتگ های انتخابیتان تگ شده است. ممکن است دیگران ایده‌های بهتری در مورد هشتگ داشته باشند. بعضی‌ها اشتباهاً فکر می‌کنند که بهتر است از هشتگ‌هایی استفاده کنند که اصطلاحاً ترند هستند. اما دقت داشته باشیم که تعداد کسانی که این هشتگ‌ها را استفاده می‌کنند خیلی زیاد هستند.  از سمت دیگر استفاده کردن از هشتگ‌هایی که خیلی کم مورد استفاده قرار گرفته‌اند هم چندان مفید نیست. زیرا نشان می‌دهد که مردن کمتر به این کلمات توجه می کنند  و احتمالاً کمتر هم جستجو می‌شوند. شاید میانه‌ی این محدوده، جای مناسب‌تری برای انتخاب گزینه‌ها باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.