فیس بوک برخی از صفحات تجاری را به فروشگاه آنلاین تبدیل می کند 0 دیدگاه

۳۱۲۴

شبکه ی اجتماعی فیس بوک همواره در صدد ایجاد نوآوری و ایجاد شبکه ای کارامد تر برای کاربران است و طی اقدام اخیر خود قصد دارد تا امکان خرید را در این شبکه ی اجتماعی ایجاد کند . طی گزاش منتشر شده از BuzzFeed News فیس بوک اعلام کرده که تعداد کمی از صفحات تجاری در شبکه اجتماعی فیسبوک ، به فروشگاه های آنلاین تبدیل خواهند شد.

این اتفاق ممکن است در ابتدا به سرعت نتیجه ی مورد نظر را در بر نداشته باشد زیرا شرکت هایی مانند آمازون برای کاربران شناخته شده هستند و کاربران به آن علاقه مندند درحالی که فیسبوک می خواهد چنین فعالیتی را تا حدی که امکان داشته باشد گسترش دهد و به همین علت، فیسبوک فعالیت فعلی خود را در مقیاس کوچکی اجرا می کند تا از موفقیت نهایی آن اطمینان حاصل کند . اگر فیسبوک بتواند کاربران خود را به خرید از طریق شبکه اجتماعی تشویق کند با توجه به تعداد زیاد کاربرانی که دارد می تواند سود بسیار زیادی را از این طریق بدست آورد .

فیسبوک سعی دارد تمام مراحل خرید را درون شبکه انجام دهد به طوری که کاربر تنها با گشت و گذار در صفحات مختلف و انتخاب کالا ، به خرید آن بپردازد . این مسئله مانند زمانی است که وارد بخش گالری یک صفحه ی فیسبوکی می شوید و آن ها را لایک می کنید ، کاربران می توانند با مشاهده محصولات در حالتی مانند گالری ، محصول مورد نظر خود را خریداری کنند.

تشکیل فروشگاه های آنلاین داخل پیج های فیس بوک می تواند تصمیمی سودآور و سازنده برا ی این شرکت باشد . حدود یک سال است که دکمه خرید به شبکه اجتماعی فیس بوک اضافه شده اما فقط در قسمت تبلیغات نیوز فید مشاهده می شود . این که کدام صفحات این قابلیت را دارند یا قرار است داشته باشند هنوز مشخص نشده اما احتمالا برای شروع این پروژه تعداد صفحات انگشت شمار خواهند بود .

فیسبوک با پروژه ی جدید خود به مرحله ی تازه ای از رقابت با برخی از بزرگ ترین شرکت های توزیع کالا قدم گذاشته است و با میلیون ها مخاطبی که به طور روزانه دارد می تواند به رقیب جدی برای شرکت های بزرگی همچون آمازون تبدیل شود .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.