سئو SEO به چه معنایی است؟ 0 دیدگاه

سئو

اگر در فضای مجازی گشت و گذار میکنید حتما به این اصطلاح زیاد برخورد کرده اید “سئو” اما اگر متخصص وب نباشید قطعا در ذهنتان سوال ایجاد میشود که سئو SEO چیست و چه کاربردی دارد ،در این مطلب پاسخ تمام سوالات خود را پیدا میکنید.

 

اولین چیزی که با شنیدن کلمه SEO به ذهن ما می‌رسد، این است که سئو مخفف عبارت Search engine optimization است. آیا باید تحت‌الفظی آن را ترجمه کنیم و انجام دهیم؟ پاسخ منفی است.سئو علم است. تخصص است و به کسی که آن را انجام می‌دهد، متخصص سئو یا مشاور سئو می‌گویند.

گوگل برای رتبه بندی صفحات از بیش از ۲۰۰ فاکتور مختلف استفاده می‌کند و این فاکتورها هرروز در حال تغییر هستند. به طوریکه الگوریتم‌های گوگل در هر سال حداقل ۵۰۰ بار توسط مختصصین بخش‌های مختلف گوگل بروز می‌شوند.

SEO را باید از قبل از این که سایت شروع به فعالیت کند آغاز کرد؛ طراحی و ساختار سایت باید بر اساس قوانین تجربه کاربری باشد تا دسترسی کاربر به صفحات مختلف زجرآور نباشد! کاربر باید بتواند در کمتر از ۴ کلیک به محتوای مورد نظرش برسد و الکی در صفحات و آرشیو‌های سایت نچرخد. صفحات سایت نباید تبلیغات آزاردهنده داشته باشند. در اینجا سوالی که باید از خودتان بپرسید این است که آیا کاربران می‌توانند صفحات قدیمی سایت من را به سرعت پیدا کنند؟ آیا کاربر می‌تواند با یک نگاه بفهمد که سایت شما و آن نوشته در چه موردی است؟

باید آمار سایتتان را همیشه مانیتور کنید٬ بررسی داده‌های به دست آمده عملا مشخص کننده‌ جریان حرکتی شماست. اگر کارها را درست انجام داده باشید باید رشد را در آمار خود مشاهده کنید. اگر آمار شما با تمام تغییرات ثابت است و یا حتی افت در آن مشاهده می‌کنید پس کار شما دارای نقصی است و باید جلوی ضرر را بگیرید.

چند سال پیش بهترین کانال بازاریابی اینترنتی سئو بود؛ البته الان هم هست اما کانال‌های دیگری مثل ویدئو، شبکه‌های اجتماعی و.. هم رشد خوبی داشته‌اند و نمی‌شود از آنها چشم‌پوشی کرد. جالبی داستان این است که همه کانال‌های مختلف بازاریابی آنلاین با هم در ارتباط هستند و می‌توانند به بهبود یک‌دیگر به صورت مستقیم و غیرمستقیم کمک کنند.

منبع : بروزرسانی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.