با بازاریابی درون گرا بیشتر آشنا شوید 0 دیدگاه

inbound marketing

امروز در وب ایران قصد داریم شما را با بازاریابی درون گرا آشنا کنیم. در دنیای بازاریابی و مارکتینگ روش های متفاوتی استفاده میشود چرا که هر استارتاپی با یک روش جواب میدهد و استارتاپ های نوین نیازمند روش های نوین است .

 

امروزه با تغییراتی که در رفتار کاربران در هنگام خرید و انتخاب خود ایجاد کرده اند روش های بازاریابی هم دچار تغییراتی فراوانی شده است. یکی از جدیدترین انواع بازاریابی را با اسم Inbound Marketing یا بازاریابی درون‌گرا میشناسند.

بازاریابی درون گرا را میتوان به صورت زیر تعریف کرد:

در دنیای بازاریابی درون گرا هدف و برنامه ی مسئول بازاریابی این نیست که بتوانید مشتری پیدا کنید٬ بلکه باید روش ها و چنل هایی را فعال کنید که از طریق آن مشتری شما را پیدا کند.

در روش معمول بازاریابی شرکت ها باید یا هزینه کنند یا خواهش کنند تا رسانه ها نام آنها را به مخاطبان برسانند. این هزینه میتواند از هزینه ی اجاره ی غرفه در یک نمایشگاه باشد تا هزینه ی تبلیغ در وبسایت ها. در حقیقت کاری که در گذشته انجام میشد اجاره کردن توجه کاربران بود کاری که بسیار هم پرهزینه بود.

در نقطه ی مقابل بازاریابی درون گرا قرار داد. در این شیوه شرکت ها خودشان توجه دیگران را به خودشان جلب میکنند و یک پایگاه اجتماعی مخصوص خود را ایجاد میکنند. شرکت ها از طریق ایجاد محتوای جالب و بحث انگیز که از طریق موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی قابل پیدا شدن هستند این کار را انجام میدهند.

بازاریابی درون گرا در بخش های زیر موثر است:

۱. افزایش Brand Awareness

۲. بهود حضور نام – Better Brand precense

۳. هزینه ی کمتر اما توجه بیشتر

روش ها و کانال های متفاوتی برای بازاریابی درون گرا وجود دارد اما پیاده سازی انها از خودشان مهم تر است. در این مقاله چند روش غیرمعمول در پیاده سازی هر کانال را آموزشی میدهیم.

۱. برنامه های تخفیفی متفاوت در هر مرحله از خرید

افراد زمانی که وارد سایت میشوند تا زمانی که خرید میکنند ممکن است چند ماه زمان ببرد. اما کاربری که در قیف خرید ما وارد میشود در هر مرحله یک ویژگی خاص دارد. برای ۳ مرحله ی زیر برای کاربری که وارد قیف شده است برنامه ی ویژه ای داشته باشید:

الف) مرحله ابتدایی: این مرحله به مرحله ی آشنایی اولیه هم شناخته میشود.

ب) مرحله میانی: در این مرحله کاربر با نام تجاری٬ محصولات و تمام ویژگی های شما شده اما هنوز آماده به خرید نیست.

ج) مرحله آمادگی: کاربر تمامی دلایل خود را برای خرید از شما دارد اما منتظر یک پیشنهاد هیجان انگیز است تا خرید را انجام دهد.

۲. از کلمات پراستفاده و بی معنی استفاده نکنید

این روزها تمام شرکت ها در برنامه اهی بازرایبی خود یک سری کلمات تکراری را مورد استفاده قرار میدهند شما از استفاده از این کلماات خودداری کنید. کلماتی مانند: انعطاف پذیر٬ نسل جدید٬ بسیار پیشرفته٬ استفاده ی آسان (تو جیب راحت جا میشه)

۳. دکمه ی اصلی را جایی قرار دهید که به راحتی دیده شود

تمام عصاره و جوهره یک صفحه ی فرود (Landin Page) در دکمه یا Call To Action آن است. پس دکمه ی اصلی را جایی قرار دهید که به درستی دیده شود نه جایی که برای پیدا کردن آن باید میان بی شمار عنصر دنبال گشت.

منبع : بروزرسانی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.