اینستاگرام حالا دیگر از توییتر هم پیشی گرفته است: ۳۰۰ میلیون کاربر، ۳۵ میلیارد دلار ارزش نسبی 0 دیدگاه

۱۲-۲۰-۲۰۱۴-۸-۲۳-۲۵-AM-1000x521

آنچه در سال ۲۰۱۰، رؤیایی برای دو دوست بود، حالا دیگر تبدیل به یک غول در عرصه شبکه‌های اجتماعی شده است. همین ۹ ماه پیش، تعداد کاربران اینستاگرام ۲۰۰ میلیون نفر برآورد می‌شد، اما حالا دیگر ارتش اینستاگرام ۳۰۰ میلیونی است و ۷۰ درصد این کاربران در خارج آمریکا هستند. بنابراین می‌توان گفت که اینستاگرام از توییتر که شش هفته پیش، تعداد کاربرانش را ۲۸۴ میلیون نفر اعلام کرد، پیشی گرفته است.

البته به گمان من همه ارزش و اعتبار یک شبکه اجتماعی یک شبکه اجتماعی در تعداد کاربرانش خلاصه نمی‌شود، همین توییتر به خاطر امکان انتشار لحظه‌نگاشت‌ها و نیز به خاطر اینکه امکان درج لینک را هم می‌دهد، از نظر تأثیرگذاری به مراتب مهم‌تر از اینستاگرام به نظر می‌رسد. اما چه می‌شود کرد، آدم‌های این دوره همیشه به عکس و آنچه می‌بینند، بیشتر از نوشته اهمیت می‌دهند.

۱۲-۲۰-۲۰۱۴-۸-۱۹-۱۰-AM

زمانی که فیس‌بوک اینستاگرام را خرید، ما می‌ترسیدیم که اینستاگرام محبوبیت خودش را از دست بدهد و سیاست‌های ویژه و تجاری اینستاگرام ماهیت این شبکه اجتماعی اشتراک عکس را تغییر بدهد، اما خوشبختانه چنین چیزی رخ نداد.

فیس‌بوک که ۱٫۳۵ میلیارد کاربر دارد، ترجیح داده است که این اینستاگرام را به همراه واتس اپ ۶۰۰ میلیون کاربری، بدون تغییر حفظ کند، تا شاید در فردایی که تغییر رفتار کاربران، آنها را به فیس‌بوک فعلی بی‌میل کرد، ذخیره در خور اعتنایی داشته باشد.

جالب است بدانید که هر روز ۷۰ میلیون عکس در اینستاگرام آپلود می‌شود و به حدود ۳۰ میلیارد عکسی که تا حالا در اینستاگرام آپلود شده‌اند، اضافه می‌شود.

افزایش تعداد کاربران اینستاگرام باعث شده است که ارزش نسبی آن توسط Citigroup، حدود ۳۵ میلیارد دلار تخمین زده شود که بسیار بیشتر از یک میلیارد دلاری است که در آوریل سال ۲۰۱۲ توسط فیس‌بوک برای آن پرداخت شده است.

اینستاگرام برنامه‌های توسعه‌ای مداومی دارد، یکی از تازه‌ترین آنها این است که می‌خواهد اکانت‌های تأیید شده ایجاد کند، تا به این ترتیب افراد مشهور، برندها و ورزشکاران، قادر به ایجاد اکانت‌های رسمی باشند و این اکانت‌ها با نشان‌های مشخص باشند.

برنامه دیگر تازه اینستاگرام خلاص شدن از شر اسپمرها و حذف اکانت‌های آنها بوده است.

اما یکی از مشکلات اینستاگرام که تا حالا برنامه‌ای در جهت رفع آن اتخاذ نشده، کثرت عکس‌هایی است که هر روز باید مرور کنیم. با گذشت زمان، تعداد اکانت‌هایی که در اینستاگرام دنبال می‌کنیم، بیشتر می‌شود و حالا کار به جایی رسیده است که به جای مرور روزانه ۲۰- ۳۰ عکس، باید چند صد عکس را مرور کنیم و طبیعی است که این کار به صورت روزانه ممکن نیست، به همین خاطر هر روز تعداد زیادی از عکس‌ها را از دست می‌دهیم.

بنابراین دیر یا زود اینستاگرام مجبور است که فیلترهایی برای سهولت دنبال کردن عکس‌ها تعبیه کند، بر این اساس مثلا کاربر باید بتواند مشخص کند که عکس‌های کدام اکانت‌ها را باید بتواند حتما ببیند یا اینکه بر اساس سابقه لایک‌هایش، عکس‌ها به او نشان داده شود.

از نقطه نظر شخصی البته، شاید من برنامه‌های دیگری به اینستاگرام پیشنهاد می‌کردم، چیزهایی که البته در تضاد با هدف اولیه اینستاگرام که اشتراک عکس‌های اوریجینال است، باشد. مثلا امکان اینکه پای هر عکس، دست‌کم یک لینک به خارج اینستاگرام هم گذاشته شود یا اینکه بشود گالری عکس آپلود کرد یا اینکه حتی به سبک توییتر، یک عکس را از یک اکانت دیگر، بازنشر کرد.

منبع : ۱پزشک

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.